Servicekostnaden vil følge en trinnvis kostnadsstruktur:
- Dersom Kunden leier mindre enn 25 sykler: Kostnaden vil være Kr. 400,- pr ansatt, betales på servicestedet
- Dersom Kunden leier mellom 25-50 sykler: Kostnaden vil være Kr. 200,- per ansatt, betales på servicestedet
- Dersom Kunden leier mer enn 50 sykler: Kostnaden vil være Kr. 0,- per ansatt
Alle ansatte må dekke deler/servicedeler (bremser, ledninger osv.) som brukes/byttes ut under service, og må betales på servicestedet. Alle ansatte har rett til 20% rabatt på deler/servicedeler brukt under servicen.
Servicekostnadsstrukturen gjelder også for ansatte med leieavtale.
9. Feil på utstyret/reparasjoner
Sykkelleverandøren gir garantier i henhold til produsentens betingelser i leieperioden. Alle utgifter forbundet med reparasjoner som ikke faller inn under leverandørens garantiansvar, dekkes av den ansatte. Alle servicehenvendelser skal først meldes til Bike Fixx.
10. Øvrige plikter for den ansatte
Den ansatte skal ha sykkelen plassert på egnet sted og bruke den på vanlig forsiktig og forsvarlig måte. Den ansatte har ansvar for sykkelen og for eventuelle skader eller tap, med unntak av normal slitasje, eller som på annen måte dekkes av garantien.
11. Retur av sykkel etter endt leieperiode
Omtrent 90 dager før leieavtalen utløper vil den ansatte bli kontaktet av Personalsykler Norge AS og spurt om de ønsker å kjøpe ut, eller levere tilbake sykkelen. Dersom den ansatte ønsker å levere tilbake sykkelen skal den leveres tilbake komplett med motor, batteri, lader og sensor, samt rengjort original stand. Etter endt leieperiode vil den ansatte være ansvarlig for skader på returnert sykkel ut over normal slitasje/bruk.
12. Mislighold.
Dersom en av partenes forpliktelser etter denne avtalen misligholdes, kan den andre parten kreve misligholdet rettet innen tre –3- uker. Hvis misligholdet ikke er rettet innen en slik frist, og misligholdet er vesentlig, kan den annen part heve avtalen med øyeblikkelig virkning.